czwartek, 1 listopada 2012

tamten pejzaż

***
Polubiłam pejzaż ten
świat którego nie ma już
pogodzony z nocą dzień
i pasjanse z białych brzóz

strome dachy, niski próg
i obłoków jasny splot
zawiązane ścieżki dróg
aby nikt nie odszedł stąd

polubiłam pejzaż ten
świat którego nie ma już
w długą podróż w krótki sen
po zielonych zboczach wzgórz

nie zapomnę już tych miejsc
i przyjaciół z tamtych dni
wszytko to już za mną jest
lecz nie zamknę tamtych drzwi
(fragm. A.Jantar)


piękne wykonanie Kasi Wilk


pejzaż ...bez tych co odeszli, bez tych, których kochaliśmy...
nigdy już nie zamkniemy tamtych drzwi...by zapomnieć...
tamten pejzaż...

najpiękniejszy...
na zawsze już będzie w nas...

Muzyka...

...odeszli, ale pozostawili piękne utwory...
lubię do nich wracać...





                                                                   *********

są utwory - dedykacje...ten szczególnie wzrusza ...


Anna Jantar...i jej  utwory...wpisały się na zawsze w mój...pejzaż :-)

25 komentarzy:


  1. Muzycy, poeci, pisarze, malarze obdarzyli
    nas pięknem... i choć odeszli, to piękno
    pozostanie w nas... i za to im dziękuję. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda Violu...oni nam dali cos.....nieśmiertelnego...

      Usuń
  2. Piękno i zauroczenie pozostaje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wpisuje się w nasz pejzaż życia na zawsze...i to jest piękne...

      Usuń
  3. Kolejny piękny post.
    Zawsze lubiłam Frąckowiak, ale dzięki Tobie, Krakowianko, na nowo ją odkryłam - bardziej...
    Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fr ackowiak,Jantar...to nasza młodośc,radośc...to nieśmiertelne przeboje,mające w sobie magię tamtych lat...

      Usuń
  4. Zasłuchałam się w Twoich ostatnich wpisach, Krakowianko!Przepiękna muzyka i mądre słowa...
    Annę J. wszyscy kochali... zostały jej piosenki. Szczególna jest chyba ta:
    http://www.youtube.com/watch?v=LBmUBMnuU2k

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz racje Even...Anna Jantar i jej piosenki są nieśmiertelne...takie perełki,dające radośc...
      Nic nie może wiecznie trwac,piękny utwór,ktoś powiedział,że ten utwór był jakby ..zapowiedzią tego co potem się wydarzyło...:(
      pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Coz, wszystko co bylo piekne zostaje w nas i obok nas...
    Serdecznosci
    JUdith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i to jest piekne...ponadczasowe Judytko,mamy do czego wracac...

      Usuń
  6. Koncert poświęcony Annie Jantar był wspaniały. Oglądałem z wielkim wzruszeniem. To piękno doskonałe, to anielskie dzieło. I za to dziękuję artystom. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też Zbyszku...to właśnie jest to,co sprawia,że ...artysta tak naprawdę nie umiera...cudowne wspomnienie o Annie Jantar...zawsze z uśmiechem Ją wspominam...

      Usuń
  7. Zawsze lubiłam Annę Jantar. A już cieszy mnie najbardziej, gdy moja córeczka śpiewa i tańczy w rytm " Tyle słońca w całym mieście" :))
    To piękna piosenka, nieśmiertelna.Dzięki niej i wielu innym, Anna pozostała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Tyle słońca..."jest w niej ogromna radośc,nie znam równie radosnej piosenki,tak energetyzującej,w niej to COŚ jest...do dzisiaj ...na zawsze...
      każde pokolenie znajduje jakiś utwór Anny dla siebie...
      Mój syn,rockowiec,rapowiec i hip-hopowiec...bardzo lubi słuchac "Nic nie może wiecznie trwac"...wzruszyłam się,kiedy go na tym.."złapałam"...a tak się kiedyś zarzekał...i dziwił,co ja słucham...:P

      Usuń
  8. Pani Jantar była ulubioną wokalistką mojej mamy. Jej piosenki przypominają mi moje dzieciństwo. Chyba właśnie to cenię najbardziej w artystach, że dzięki nim, ich twórczości łatwiej przywołać mi wspomnienia. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz racje Violu,Jej piosenki to radośc dzieciństwa,młodości...są niezapomniane...

      Usuń
  9. Im człowiek wrażliwszy tym dłuzej pamięta..
    Pozdrawiam cie Marysiu w tym dniu zadumy nad przemijaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak Elu,wspominamy tych co odeszli,bliskich,znajomych,a także artystów,którzy swoimi utworami dali nam radośc tamtych lat...
      pozdrawiam Cie serdecznie;)

      Usuń
  10. Robi wrażenie, szczególnie ostatni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już tyle lat słucham tej dedykacji H.Frąckowiak dla Anny Jantar...i zawsze mnie wzrusza...prosty,a jakże wymowny tekst...ogromnie ciepły...
      miło Kacprze,że dostrzegleś go...

      Usuń
  11. To co napisałaś, jest dość ważne - pejzaż każdy ma w sobie i tylko to nam zostaje, gdy niektóre sprawy staną się "nieaktualne". Na szczęście pamięć i wspomnienia są sprzymierzeńcami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj Bibi:)
      każdy ma w sobie inny pejzaż,maluja go przez lata pewne...sytuacje,nastroje...To też i utwory ,które wpisują się na zawsze w niego,są jego częścią...bardzo ważną.Dzieki wspomnieniom,ten pejzaż jest zawsze piękny...

      Usuń
  12. Witaj
    Pamiętamy i o Nich, ale przede wszystkim o bliskich, bo pamięć ta pozostanie na zawsze w sercu.
    Miłej niedzieli życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Od jakiegos czasu....nie przezywam tego swieta, ale o zmarlych pamietam w sumie dosc czesto...mysle o nich w rocznice ich smierci...w ich imieniny, urodziny...
    Natomiast o zanych zamrlych pamietam kiedy o nich pisza, slucham czegos etc:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też bardzo lubiłam AnnęJantar.
    I Irenę Jarocką - żebyś wiedziała ile kwiatów i zniczy było na Powązkach przy jej grobie ...
    Pozdrawiam Marysiu

    OdpowiedzUsuń