piątek, 1 maja 2015

taki nasz, swojski, ulubiony...

Każde miasto ma swoje, takie swoje-swojskie zespoły muzyczne.W moim mieście też jest taki, ukochany nie tylko przez Kraków /o sobie nie wspomnę przez skromność/, bo niby jest taki nasz, a nie tak do końca...i śpiewa nam już 38 lat...i nie jest na pierwszym miejscu na portalach plotkarskich Pomponikach, Pudelkach..i  całe szczęście...i oby tak dalej i...i koniec tych  'i" ;)

słuchamy....:))










a w Krakowie WIOSNA ubiera się nie tylko na zielono.../zdjęcia moje/



a kto nie zna tego przeboju? z którego tekstem zgadzam się...;)






30 komentarzy:

  1. Witaj w maju Dziewczyno z Krakowa.
    Piękne te drzewa u Cibeie
    U mnie kwitną bzy, pojawiają się konwalie.
    Jednak najbardziej widać mlecze na moim trawniku. Cóz za syzyfowa praca z nimi.
    Życzę Ci wiecznie pogodnej i ciepłej wiosny, także tej w środku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Ismenko, a wiosna jest już wszedzie...

      Usuń
  2. Bardzo lubię słuchać piosenek Pod Budą.Mają coś w sobie takiego że słuchając idzie się do przodu. te piękne kwiaty? Eh chciałabym byc blisko i siedząc sobie na ławce patrzeć ,patrzeć i patrzeć. Z pora roku jaką jest wiosna nie równa sie żadna z pór pozostałych. Przynajmniej dla mnie bo to moja ukochana pora roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lubimy ten zespół, bo ma swój klimacik,a pod takim drzewem fajnie posiedzieć...jest piękne...i to niedaleko przystanku autobusowego...

      Usuń
  3. A teraz znów idziemy na całość :) pamiętam swoje spotkanie z A. Sikorowskim, na starym dworcu w Krakowie - niezapomniane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow...ja A.Sikorowskiego tylko mijałam,na Rynku,ale i to było fajne przeżycie...

      Usuń
  4. Nie przenoście nam stolicy do Krakowa i nie budujcie metra w Krakowie , bo nie jest nam potrzebne . ;-)
    Nie wiesz Krakowianko czy już zaczęli budowę tego metra?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację Iv, a za metrem nie jestem jak i Ty...na razie chyba plany...

      Usuń
    2. Koło Teatru Bagatela są jakieś remonty ,nie ma przejazdu dlatego pytałam czy już ruszyli z budową .

      Usuń
    3. ja już straciłam orientacje,bo remonty sa wszędzie Iv,a obok Bagateli...dawno już nie przejeżdżałam...

      Usuń
    4. Tak, tak..chwalcie sie chwalipiety jedne...w Krakowie nawet metra nie chca, ot i co (p). Inne miasta to by moze nawet bardzo chcialy, ale zamiast metra funduja im linie tramwajowa co by ruch uliczny wyluzowac ( tez mi pomysl), bo to zadupie na wschodzie Polski (p):)) A w Krakowie nie dosc, ze stolycy nie chca to i na metro nosem kreca:)))

      A z tymi tramwajami w Olsztynie-typowa polska polityka, czyli bez glowy- kto przerzuci sie na tramwaje kiedy coraz czesciej ludzi na samochody stac- tramwaje puste beda jezdzic, ale kase sie wyda.

      Usuń
    5. tramwaje,to nieraz lepsza perspektywa przejazdu bez korków,ja to obserwuje u nas w Kraku, autobusem nieraz stoi się w korkach,tramwaj przejeżdża...a ludzie starsi nie jeżdżą samochodem,dla nich to jest pewne rozwiązanie,poza tym, nie wszędzie mogą być tory kolejowe,tam są autobusy...dodam jeszcze,że tramwaje teraz to nie sa te dawne stare pojazdy,teraz tramwaj cicho mknie...jak pendolino...:)mknie i pod ziemią...
      dużo moich znajomych z pracy zostawia samochody i dojeżdża środkami komunikacji...więcej benzyny spala sie w powolnej jeździe przez miasto...dużo przemawia jednak za...komunikacją miejską...

      Usuń
    6. poprawka...tory tramwajowe a nie kolejowe...uff...

      Usuń
    7. Ania, bo w Krakowie metro jest tak potrzebne jak dziura w moście. Poza tym oni zamierzają budować to metro także pod krakowskim rynkiem i okolicach rynku. Przecież te piękne kamienice krakowskie się rozwalą, po pękają. Z reszta i tak likwidują Iinię tramwajowe i autobusowe, ceny biletów poszły w gore a przejazd z pod Krakowa do miasta woła o pomstę do nieba. Są tylko prywatne busy, których jest za mało a ludzie w busach stoją ściśnięci jak glizdy. Tańsze byłoby pre metro oraz rozbudowa lini tramwajowych. Nie stać Krakowa na metro w Warszawie od 30 lat budują i wybudować nie mogą a nie mają problemów np. z zabytkami.

      Usuń
  5. Kto by nie znal Pod Buda:)) To WY nie chcecie stolicy u siebie? Co za skromnisie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego Aniu napisałam,że to taki nasz,a zarazem nie nasz zespół,haha
      no oczywiście my takie skromnisie,tak to nazwijmy...A.Sikorowski wszystko w klipie wyjaśnił...a co...:))

      Usuń
    2. Wczoraj w niemieckiej tv byl program o Polsce. Swietny program. Bardzo ladnie zrobiony. nie pokazywali polskiej biedy, obdrapanych murow, pijaczkow pod sklepami, ale ludzi, ktorym sie udalo. pokazywali nasze cuda natury. Mazury omawiali ( no duma bylam, bo sliczne sa) . Gdansk jako najpiekniejsza europejska starowke . Warszawa poszla na ruszt. Zelazowa Wola i koncerty Chopinowskie. Bieszczady, Tatry...a o Krakowie nawet nie wspomnieli :( Czy Wy tam macie oby czym sie pochwalic ? (p):)) Moze Sikorowski nas w konia robi? :)))

      Usuń
    3. ja myślę,że na pewno będzie Aniu druga część tego programu niemieckiego, może załapiemy się....:D

      Usuń
  6. Lubię Pod Budą.Kiedyś w okresie kaset magnetofonowych album "Żal za..." tak często słuchałam,że kaseta nadawała się już tylko do wyrzucenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od razu poznać prawdziwa fankę, pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Marysiu, żebyś wiedziała jak ja cierpię z tego powodu, że w moim mieście jest stolica.
    A Kraków i zespół "Pod Budą" uwielbiam od lat.
    I ciągle tęsknię za Twoim miastem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś musisz temu zaradzić Jadziu...i po prostu ten Kraków odwiedzić...i smoka też,haha

      Usuń
  8. Dla mnie Sikorowski to zawsze Kraków. Mam jeszcze sporo jego kaset, tylko odtwarzać już nie ma na czym. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo on taki nasz krakowski,ale i nie tylko...haha,ale miło mi z tego powodu... :)

      Usuń
  9. A ja bym chciał żeby przenieśli stolicę do Krakowa. Weźcie ją sobie z powrotem :). Może wtedy Warszawa znormalnieje... A poważnie - Pod Budą to rzeczywiście fenomen. Kiedyś niechętnie ich słuchałem. Ich piosenki wydawały mi się ckliwe i pretensjonalne. Jednak człowiek jak wino - z wiekiem dojrzewa :).
    Pozdrawiam ciepło.
    Urden

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha,no nie narzekaj,nie narzekaj...ech,nikomu sie nie dogodzi,ale tak to jest...
      a co do zespołu masz rację Urdenie,to swoisty fenomen,śpiewają od zawsze w swoim stylu,ta ich niby ckliwośc ma i dla mnie teraz inny wymiar,to ma po prostu swój niepowtarzalny klimat...i za to ich bardzo lubimy chyba...
      pozdrawiam miło dawno nieobecnego:)))

      Usuń
  10. "A jutro znów pójdziemy na całość..."
    No pewnie!
    Tylko dlaczego dopiero jutro? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a witaj Smurffie:))
      to "znów" idziemy na całośc, to brzmi jakby raczej dziś im było za mało...haha

      Usuń
  11. I mój tez ulubiony, choć mieszkam w Łodzi, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń