sobota, 28 marca 2015

optymistycznie...

Nie mam weny do pisania, z braku czasu. Nareszcie skończyłam "maraton" pt. bieg po pracy na zabiegi...i wieczorne powroty, sama sobie wymyśliłam odległości, to mam, ale może mi to na zdrowie wyjdzie... nie będę narzekać ;)

A poezja zawsze jest...nie tylko piękna - między wierszami, można dużo wyczytać...
A i temat WIOSNY w tle...

Czucie niewinne
                       Leopold Staff
        Łąkami idę. W krąg kwiaty
        I słyszę brzęki pszczelne.
        W powietrzu modrozłotym
        Śni próżnowanie niedzielne.

        Słońce świeci spokojnie,
        Jak gdyby od niechcenia;
        Obłoki są tak białe,
        Jak by nie mogły siać cienia.

        Ptak śpiewa, jak by nie śpiewać
        Nikomu ani się śniło.
        Jest mi tak dobrze na duszy,
        Jakby mnie wcale nie było.

        Najpiękniej bowiem jest, kiedy
        Piękna nie czuje się zgoła
        I tylko jest się, po prostu
        Tak, jak jest wszystko dokoła.



                                   zdjęcie z netu


Wiosna...i tak właśnie ma być z naszym tu i teraz...Niby proste, a niekiedy szukamy niewiadomoczego ;)))
W prostocie zdarzeń, rzeczy, tak wiele jest ukryte...



 muzyka nieco mniej optymistyczna, ale...co za DUET śpiewa...ech....




20 komentarzy:

  1. Jezusicku - piknie jest, boś pikną łączkę znalazła:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i taką łąką sobie Leopold szedł...i sobie taki wiersz napisał...ja go nawet rozumiem,haha

      Usuń
    2. Bo bystra z Ciebie dziewczyna:-))

      Usuń
    3. kocham takie łąki,a zwykłe mlecze,są wtedy...niezwykłe....w ilości ich uroda...no i...stokrotki...:)

      Usuń
  2. Nie tylko duet ale każde z nich osobno spiewają pięknie:) krakowianko ty zawsze podajesz nutkę taka w sam raz:)) Wiosna jest moją najukochańsza pora roku wiec z utesknieniem szukam jej oznak. pozdrawiam cie jak zawsze serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo to dwóch gigantów się spotkało...a każde z osobna też...super gigant...:)
      ja tez szukam Elu oznak wiosny,na razie ptaki daja super koncert rano...
      buziaki.

      Usuń
    2. :)))Tak ptaszki potrafią być niesamowite:)))))

      Usuń
    3. takie trele-morele ptasie...:)))
      mój budzik w komórce to też śpiew ptaków,w lesie, czasem nie wiem,czy budzik to,czy ptaki budzą mnie...hahaha

      Usuń
  3. A mi oni sie z wiosna, latem , plaza, sloncem kojarza
    https://youtu.be/2XMVouTdvIQ

    A Staff ma racje nie powiem, ale takie momenty jaki on opisuje to chwilka w naszym zyciu, na ktora po tej wspanialej chwilce trzeba znowu zmudnie zapracowac:)) Nalezy przestac sobie w glowie pieprzyc a umiec zachwycac sie, byc wdziecznym i te wszystkie duchowe prawidla trzeba umiec zastosowac, wyrobic w sobie etc:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzadko doświadczamy Aniu takich chwilek,ale czasem znajdujemy się w jakims miejscu i ...po prostu jesteśmy jakby jego częścią,zapominamy o trudach życia,my i to miejsce,tu i teraz...i jest nam fajnie,tak po prostu...
      a utwór,ktory zapodałaś,podoba mi się...

      Usuń
    2. Kiedys takich chwil doswiadczalam czesciej, teraz coraz rzadziej. :)

      Usuń
    3. ja też Aniu...

      Usuń
  4. Witaj
    Staffa uwielbiam, za P.Markowską nie przepadam, nie rozumiem jej tekstów.
    Wiosennie, za to pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło Morgano,że lubisz poezję...ja też lubie Staffa
      pozdrawiam serdecznie:)))

      Usuń
  5. Skoro poezja porusza Twe serce, to ani chybi oznaka, że zdrowiejesz:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oby tak było Caddi, jak rzeczesz:-)
      ale sie na wiosnę przepoczwarzyłeś...ładnie...

      Usuń
  6. Wiosna - i wszystko jasne! :)
    Wiosenne pozdrowionka Crackie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wzywamy tę Wiosnę,ale jak na razie...gdzieś wiatry ją przegoniły...
      pozdrawiam jednak wiosennie Smurffie :)

      Usuń
  7. Wiosna to optymizm, chociaż u mnie dziś śnieżyca. Ale i tak wszystko zaczyna się w głowie, a zaczyna, przynajmniej u mnie, od pięknych słów muzyki lub poezji. Wszystkiego dobrego w Święta, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mądrze Zbyszku...pogoda pogodą,ale wszystko jest w głowie,a piekne strofy,muzyka,przybliżają do Wiosny...
    Wesołych Świąt i Tobie życzę :).

    OdpowiedzUsuń