niedziela, 25 maja 2014

Tobie Mamo

Są osoby, które kocha się za to, że po prostu są.
Matka,Mama,Mamusia,Mateńka...ile ciepła bije z tych słów.

Dzisiaj różnie bywa...i z tym nie mogę się pogodzić, bo WSZYSTKIE dzieci powinny mieć dobre matki. Dzieciństwo ma wpływ potem już na całe życie...

Ja wspominam moje dzieciństwo jako bardzo szczęśliwe i beztroskie...bezpieczny dom.
Dom ze zwierzętami, wyjazdy na wieś, dom pachnący ciastem.
Potem, kiedy przeszłam próg dorosłości, było różnie, ale to właśnie Rodzice dali mi szczęśliwy start, dalej to były już moje decyzje...i za nie sama odpowiadam.
W każdym razie starałam się potem taki dom stworzyć, ktoś nie docenił, trudno...tak bywa.

Dzisiaj jestem mamą,a także babcią.
Moja wnusia...to już 1-klasistka, nie zawsze niestety mogę się z Nią widzieć...ale TE CHWILE są dla mnie bardzo cenne,a przede wszystkim to ja się uczę od Niej na nowo patrzeć na świat oczami dziecka...:-)

 

 / fot.krakowianka/ - babcia oczywiście z aparatem śledzi wyczyny wnusi...D




Są chwile, że tęsknię za Mamą, za tamtym domem...
ale wiem, czuję, że Mama w jakiś sposób jest dalej ze mną
blisko mnie...

 ***
Twój ciepły śmiech otulał mnie,
kołysząc moje sny...
Oddałaś mi najlepsze dni 
młodości swojej blask

Tobie mamo za skrywany smutek i żal;
Tobie mamo za Twój uśmiech poprzez łzy;
Tobie mamo tak jak dawniej z dziecinnych rąk;

 bukiet kwiatów polnych łąk...








A ten skromny bukiecik dla wszystkich Wspaniałych MAM :)




17 komentarzy:

  1. No proszę, jaka dumna babcia:-)
    Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Słowo MATKA budzi w sercu ogromne poruszenie a lęk o nią póki żyje jest niepojęty! Mam zwyczaj zawsze przed pracą wchodzić do mamy na kawę.Czasami myślę jak wypełnię tę pustkę kiedy jej zabraknie.
    Twoja wnusia to juz panienka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu,to jest straszna pustka potem...
      a moja wnusia to taki skarbuś:-)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. dzięki Kacprze,nie ma jak u Mamy trzeba powiedzieć SZCZERZE...potem już jest pustka,cisza...

      Usuń
  4. Bardzo serdecznie przytulam Cię Marysiu do siebie. Ja też jestem jak wiesz mamą i babcią. I też już nie mam Mamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem miła Stokrotko,wiem co czujesz...tęsknota nie umiera z czasem...

      Usuń
    2. Zapomniałam napisać, że bardzo mi się podoba ta Babcia i Wnuczka. Ale Wnuczka bardziej:-)))

      Usuń
    3. bardzo mi miło Stokrotko:)

      Usuń
  5. Wyznanie dziecka:
    "A moja mamusia jest najładniejsza, najmądrzejsza i najlepsiejsza oraz najukochańsza!"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i to jest najszczersze wyznanie Anno...

      Usuń
  6. Ja moj , zeschly juz bukiet z okazji Dnia Mamy , dzisiaj wyrzucilam. Tutaj obchodzi sie ten dzien 11 maja. mamie zyczenia zlozylam okolo tygodnia temu, akurat moj maz zawiozl jej prezencik z okazji zblizajacegos ie Dnia Matki.

    Na pierwszym zdjeciu Twojej Wnuczki widze jej spore podobienstwo do Ciebie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to ciekawostka Aniu,że 11 maj to u was święto Mam...nie wiedziałam...
      co do wnusi to jeszcze niedawno była jasną blondynką,oczy ma niebieskie,teraz jej włosy ściemniały...jak to u dzieci
      żeby tak nam zamiast siwiec,ciemniały włosy,hahaha
      pozdrawiam miło:)

      Usuń
    2. http://pl.wikipedia.org/wiki/Dzie%C5%84_Matki

      Poczytaj sobie tutaj. Wychodzi na to, ze Polacy jedyni na swiecie Dzien Matki obchodza 26 maja. bardzo duza ilosc krajow swietuje Dzien Matki w druga niedziele maja, a wziel sie ten zwyczaj od Amerykanow. czyli Niemcy nie sa tu wyjatkami:)

      Usuń
  7. Pięknie napisane, wzruszyłem się bardzo. Ta cząstka mamy siedzi w każdym z nas i nie wstydźmy się tego. Pozdrawiam miło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak,to prawda Zbyszku,ta cząstka już będzie w nas do końca,podoba mi sie bardzo to stwierdzenie...

      Usuń