sobota, 1 czerwca 2013

na przekór deszczom

Mimo niezbyt wiosennej pogody,bo deszczowo niestety, może troszkę powspominamy?

Na przekór deszczom, wiatrom i myślom złym - piosenka...
Może niektórzy z Was pamiętają te utwory...są cudownym wspomnieniem naszej młodości, naszych lat chmurnych i durnych , że powtórzę za  naszym wieszczem, A.Mickiewiczem, który przyznał  kiedyś...


Polały się łzy me czyste, rzęsiste
Na me dzieciństwo sielskie, anielskie,
Na moją młodość górną i durną,
Na mój wiek męski, wiek klęski;
Polały się łzy me czyste, rzęsiste...


Posłuchajmy zatem, a może niejeden, niejedna...zanuci i pieśń popłynie, rozgoni deszczowe chmurzyska?
kto wie?
tyle radości i optymizmu było w tych utworach...

dużo tych piosenek śpiewaliśmy na szkolnych wycieczkach, obozach, zbiórkach harcerskich...

tego się nie zapomina, to w nas CIĄGLE GRA...








Ta piosenka zawsze brzmiała i brzmi bardzo optymistycznie, jest łatwa do śpiewania...:-)



Trochę refleksji...prawdziwej




21 komentarzy:

  1. Powiem tak, pod pewnymi wzgledami nie chcialabym byac ponownie dzieckiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale piosenka...była fajna wtedy,powspominac można z sentymentem,ten luzik...
      pozdrawiam miło;)

      Usuń
  2. Krakowianko, zanuciłam, posłuchałam i pozdrawiam harcerkę!:)))
    Za oknem - niestety - dalej leje...
    Największy sentyment mam, mimo wszystko, do - tak mi się wydaje - najmniej obozowej piosenki ;)
    bo wszystko te czarne oczy, moje oczy:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie byłam zbyt długo harcerką,ale i tak było fajnie...a i stopień z zachowania był wyższy,haha

      Usuń
    2. Fajnie było w podstawówce.
      Ocenę z zachowania mnie zdecydowanie obniżyli, bo w liceum nie chciałam już należeć do czerwonego harcerstwa (HSPS - młodszych informuję: harcerska służba Polsce socjalistycznej). Afera na czterdzieści fajerek!:)))
      To były czasy!

      Usuń
  3. i ja ponuciłam ,pousmiechałam sie do wspomien kiedy obozowe zycie było mi domem:))a ze spiewałam zawsze i wszedzie więc nie dziwota ze i teraz sobie spiewam.Z racji wczesnej pory zdecydowanie ciszej:))))pozdrawiam cie krakowianko słonecznie bo u mnie nie pada ale swieci pieknie słońce!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez lubię te obozowe piosenki,łatwe i przyjemne i wspomina sie tamte lata...i tez sobie zaśpiewałam...:P
      sąsiedzi może wytrzymają ...bo jakby talentu u mnie nie ma...:P

      Usuń
  4. Ale kiedyś to fajnie było. Ostatni raz na obozie harcerkim byłem 40 lat temu, ale pamiętam wszystko, jakby to było wczoraj:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo to się pamięta Krzyśku ,a i zanucic nie zaszkodzi,nie zaszkodzi...:P)))

      Usuń
  5. Marysiu, znowu robudzasz moje wspomnienia. Harcerstwo , obozy, biwaki, nocne warty, ogniska, itp. Ech... łza sie kręci. To se ne wrati. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powspominajmy zatem Azalio,pośpiewajmy...:)

      Usuń
  6. To byly przepiekne czasy!
    Serdecznosci
    Judyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a piękne,piękne Judytko...pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Lubię te dźwięki, rzeczywiście dobre na niepogodę i w samochodzie sprawdzają się super. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poczujesz się przez chwile drużynowym Zbyszku,:P)))

      Usuń
  8. Może nie będę oryginalny, ale chciałbym być dzieckiem na chwilę. Nie dla prezentów, czy beztroski. CHociaz to też :). Zobaczyłbym znowu ludzi, którzy już odeszli, a którzy tak wiele znaczyli wtedy w moim życiu....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj,ja też Urdenie,ja też...szkoda tych wspaniałych ludzi....:)

      Usuń
  9. No i znów powiało romantyzmem z bloga Crackie ;)
    A skoro już tak romantycznie się zrobiło, to ja też coś do kompletu dorzucę...
    http://youtu.be/TVrcY3WuCEA
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najważniejsze Smurffie,że nie reumatyzmem,hahaha...
      a piosenkę super zapodałes mi ...tez z tamtych lat,dzięki :)

      Usuń
  10. Hmm, nie wszystkie znałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a bo Angie...tyle ich było...ja już dużo zapomniałam...

      Usuń