poniedziałek, 1 października 2012

jesienny spacer

Jesień jak na razie jest pogodna,nastraja nas do spacerów...ot chociażby taki spacer po Kraku, zapraszam:)

ulica Grodzka - kościół św. Apostołów Piotra i Pawła, jeden z największych (prawdopodobnie) pojemnościowo kościół zabytkowy w Krakowie...

 Kamienne rzeźby w niszach, to posągi świętych jezuickich:św.Ignacego Loyoli, św.Franciszka Ksawerego,św.Alojzego Gonzagi,św. Stanisława Kostki. Kościół ten, to pierwsza budowla architektury barokowej Krakowa, w którym większośc,to budowle sakralne gotycke.

Jedna z uroczych kawiarenek , również na ul.Grodzkiej:

 Kościół o.o.Bernardynów, otoczony jesiennymi drzewami...

ja osobiście lubię tam zajrzec,mimo,że jest  złotem kapiący w środku ,nie razi to jednak...  ma to "coś", co mnie tam zawsze ciągnie,jeśli jestem w pobliżu, zawsze i wciąż podziwiam :
przepraszam za jakośc, częśc zdjęc robiona komórką, bo aparat w pewnym momencie wyświetlił : bateria słaba...:P
ze mnie fotograf jak...:P))))

**********************************************************************


W jesiennym parku...


Jesienny park zachęca do odpoczynku...patrzę na  rzeźbę tajemniczej Syrenki, która z wdziękiem otacza  dłonią rybi ogon...a może chce go schowac?...To tylko artysta rzeźbiarz wie...


jesienna zaduma...

32 komentarze:

  1. Smoczku dziękuję ci za ten przemiły spacer.nie musze sie z dupeczka ruszać a widzę tak dużo:)Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluś,czasem trzeba "w miasto",tu zaglądnąc,tu zaglądnąc...odpocząc przy kawie,a nawet może,ewentualnie...jakieś lody?:P)))
      pozdrówki miłe:)

      Usuń
  2. Udany i bardzo słoneczny spacer. Nabiera się sił na nadchodzącą jesień:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak Krzyśku,czasem tak sobie pójśc na luzie tu i tam,odrobic zaległości "zabytkowe",a i na coś "na ząb" wstąpic...:P
      pozdrówki:)

      Usuń
  3. Ja uwielbiam jesienią wypad pod skałę Kmity. To jest przy starej drodze do Balic:) Ten las tak pięknie mieni się kolorami, że aż dech zapiera:)) Przynajmniej ja to tak odbieram:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znam trochę te lasy,bo ex był z tamtych okolic,na grzybki się chodziło,na maliny...:)
      bardzo ładne okolice,a ze Skałą Kmity wiąże się legenda...o rycerzu,smiałku,ktory spadł z tej skały...z miłości do ukochanej...:)
      dawnio tam nie byłam,na pewno las jest piękny...bo taki zawsze był...
      Pozdrawiam miło:)

      Usuń
  4. Witaj
    Mieszkamy niedaleko, a i u nas klasztor o.o. Bernardynów jest :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to potężne klasztory,bardzo bogate wnertrza,jest co podziwiac...Kościoły współczesne nie mają już tego "czegoś"...chociaż tez są ładne,inne po prostu...
      Pozdrawiam miło:)

      Usuń
  5. Kawiarenka mi bardzo spasowała. Jesli kiedyś trafię do Kraka, to tam się spotkamy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Azalio,ja tę kawiarenkę niedawno odkryłam,nie uwierzysz...:P))musiałam tam wejśc...musiałam...:P
      zapraszam zatem Ciebie,jak tylko przyjedziesz pójdziemy na "małą czarną"...
      na maila pisz...i przyjeżdżaj...:-))

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Aniu,mnie też,właśnie podczas spaceru zauważyłam ją,jest baaardzo romantyczna,wszystko w różyczki,bukieciki,a jednak nie razi to...co dziwne...:)

      Usuń
  7. Kawiarenka bajeczna. Przypuszczalnie klimat w niej podobny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kacprze,jakoś podejrzewałam,że kawiarenka wam się spodoba...:P))
      ja ją niedawno sama odkryłam,weszłam i ...ech,romantycznie tam,słodko,a nie razi,jest wszystko dopasowane,jest tam ślicznie po prostu...

      Usuń
    2. No to już wiem co będę zwiedzał jak "wpadnę" następnym razem do Krakowa:-)

      Usuń
    3. to miło mi,że zachęciłam...a do Krakowa zawsze zapraszam:)

      Usuń
  8. Z calym szacunkiem do krakowskich zabytkow..., ale ja jestem na wakacjach i kawiarenka takze przypadla mi do gustu! O ile wiem takich kawiarenek w Krakowie nie jedna ...
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację Judytko...takich kawiarenek jest dużo,a każda ma inny klimat...
      {Pozdrawiam kuracjuszkę:)

      Usuń
  9. Z wielką nostalgią i przyjemnością, Krakowianko, wysłuchałem piosenki Eli Adamiak. Z Elą mieliśmy wieki temu (lata 70) wspólne koncerty... Też jesienią.
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Klaterze,że poruszyłam czuła strunę wspomnień...Ela tworzy w piosenkach niesamowity klimat...
      pozdrawiam Cię serdecznie:)

      Usuń
  10. Piotr i Paweł to moje ulubione miejsce dumania...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taaak,na pewno jest tu klimat...
      stare kościoły tak maja,ten klimat do dumania...
      pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Piękny spacer po Kraku. Jak ja lubię takie jesienne chwile w mieście. A wnętrze kawiarni znakomite. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesień jest piękna i w mieście,bo czas na zwiedzanie,spokojny spacerek,i poza miastem...Już doszło do mnie,że jesień,a dojśc nie mogło jakoś...:P
      Pozdrawiam miło:)

      Usuń
  12. Trzeba utrwalać teraz te piękne, ciepłe jesienne dni, żeby w zimie mieć na czym oko zawiesić ;P Kraków jest piękny wiosną i jesienią. Nie lubię miasta zimą, ani latem. W zimie za ciepło, a w lecie zbyt dużo kurzu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz zupełną rację...ja podobnie odczuwam.Jesień jest nostalgiczna,spokojniejsza,kolorowsza i nie tak upalna...:)

      Usuń
  13. Jak tam pięknie! Nie byłam chyba 100 lat w Krakowie; pamiętam miasto zimą 30 lat temu. Mnóstwo śniegu, zaspy i ciepłe kawiarenki.
    Też piękne.
    Dziękuję Ci Krakowianko za tę wycieczkę:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Może św. Szymon z Lipnicy Cię "tam zawsze ciągnie", Krakowianko?
    Kocham te szlaki i ja :)
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak,to może byc Szymon z Lipnicy,jak najbardziej...:)

      Usuń
  15. To miasto urzeka o każdej porze roku! Dawno nie byłam, a tak mi się marzył spacer po Krakowie... dziękuję za ten wirtualny!:)
    Może w przyszłym roku zajrzę, nie tylko na Grodzką? Uśmiechy zostawiam...:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Even,to tylko kawałeczek moich spacerków,czasem lubie iśc "w miasto"...:P
      zapraszam do Kraka...:)

      Usuń