sobota, 25 maja 2013

MATKA

Kiedyś dawno,dawno temu...z kartki,pocztówki dźwiękowej, a potem z płyty winylowej popłynęła  piosenka, która już wtedy spowodowała, że zatrzymałam się w miejscu słuchając jej... Mimo, że obracająca się kartka trzaskała i szumiała.
Teraz...mimo upływu lat, piosenka stała mi się szczególnie bliska. Słucham jej...i słowa zapadają gdzieś tam, głęboko.Znowu mnie wzrusza, jak kiedyś, za moich młodych lat.

Tylko Tobie
Mogłem oddać wszystko
I z Twego spojrzenia
Tyle lat
Czytałem życia prawdę.

Tylko Tobie
Mogłem wyznać wszystko.
O pierwszej miłości
Wszystkich snach
Wiedziałaś Ty, nikt inny. 

...
[  Dziś jeszcze widzę
Twoje mądre oczy
I słyszę Twój głos,
Zawsze czuły.
Byłaś dla mnie
Najwierniejszym przyjacielem.
Teraz już nic nie zostało...]

Gdzieś w sercu głęboko czuję ból
Straciłem Ciebie, Matko! 


 


Miłe dla ucha są również piosenki dla MAM, śpiewane przez młode osoby, przypominają się wtedy szkolne lata,  kiedy dla naszych kochanych MAM robiło się laurki i pisało wierszyki...to są te miłe wspomnienia.
Przychodziło się wtedy do domu i chowało gdzieś z tyłu te swoje skarby dla Mamy, żeby nic nie zauważyła.Trzeba było sie nieźle nagimnastykować, by potem był  TEN EFEKT ZASKOCZENIA .
Mina Mamy - bezcenna...P





31 komentarzy:

  1. Słowo MATKA budzi w sercu ogromne poruszenie a miłośc i wdzięcznoś dla niej trwa póki życia starczy.bardzo zal mi ludzi którzy nie doświadczyli miłości matki.Są przez to ubożsi w uczucia.
    Pozdrawiam Cię Marysiu miło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz racje Elu...bo Matka zawsze kojarzyć się bedzie z wielka miłością,ciepłem...

      Usuń
  2. Marysiu, mnie najbardziej wzrusza piosenka Violetty Villas - "Do matki". Zawsze przy niej ryczę.
    Pozdrawiam Cię i wszystkie Mamy goszczące u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez ta piosenka wzrusza do łez,jest jedną z najpiękniejszych...to prawda...i śpiewana z wielkim uczuciem...przez V.Villas

      Usuń
  3. Niewiele mogę napisać, by nie było to banałem. Mamę mam cały czas w sercu, mimo iż dawno jest na drugim brzegu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znam to Krzyśku,ja tez mam Mamę na drugim brzegu...

      Usuń
  4. o ja pierdziu... ja tu konopie uwalniam /wczoraj znaczy się uwalniałem/ i wykonuję jakieś bzdurne, zupełnie nieistotne czynności niedzielne, a tu jarzynę trzeba kupować i do Mamy zasuwać z bukietem w garści... przypomniałaś mi, dziękować...
    i pozdrawiać :D...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a widzisz,widzisz...konopie już wolne,to czas na ...P
      oj wy...faceci...ma być piękny bukiet róż...podpowiadam...P

      Usuń
    2. Pojdz z bukietem konopii (P). :))) Mama chyba sie ucieszy:)))
      To nie zlosliwosc, cenie bycie soba, a mysle , ze Twoja mam ceni Ciebie, wiec konopiowy bukiet bylyb bardzo oryginalny (P):))

      Usuń
    3. akurat Mama jest luzaczka i konopny bukiet rzeczywiście Ją ucieszy... a potem mi go odda, bo sama nie baka...
      problem w tym, że ja uprawiam "outdoor" czyli konopie dopiero są zasiane /zgodnie ze świecką tradycją "po Ogrodnikach"/...
      już jesteśmy po zabiegu, kupiliśmy z Bratem taki jebutny set "Ferrero Rocher" i jakąś tam nasturcję, czy inną lebiodę... a obiadek był pycha... jak to u Mamy...

      Usuń
    4. Aha ... nie konopiowy, a konopny.... zaczynam już nie umieć.

      Usuń
    5. "konopny", "konopiowy"... a jaka to różnica?... ale masz problemy :P...

      Usuń
    6. ja bym miała problemy...z odróżnieniem konopii od jakiegoś innego zielska...można mnie wziąć do plewienia,haha

      Usuń
    7. abstrahując od walorów rozrywkowych, medycznych i innych użytkowych /ciuchy z konopi są nie do zdarcia/, to jest to bardzo ładna roślinka, do tego łatwo rozpoznawalna... szybko byś nauczyła się odróżniać i polubiła...

      Usuń
    8. z tym ostatnim słowem niekoniecznie musze się zgadzac...:P

      Usuń
  5. Pięknie napisane. Wszystkiego dobrego dla Mam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. dziekuję Zbyszku,a życzenia jako tez mama,przyjmuję...
    pozdrawiam miło;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnia posenka bardzo mi sie podoba. Prosta i prawdziwa:)) Docenilam mame po urodzeniu mojego dziecka:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja te piosenke przypadkiem odkryłam,sama mi wpadła w ręce...,od razu zauroczyła mnie prostotą i szczerością...
      a tak,gdy ma sie dzieci,Mama jest nieoceniona,to prawda...

      Usuń
  8. Juz od 21 lat nie skladam zyczen...
    Serdecznosci
    Judyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta tęsknota czasem boli bardzo...wiem...

      serdeczności Judyto

      Usuń
  9. Mama to najważniejsza osoba w rodzinie bez niej świat się wali. Ja mam najlepszą mamę na świecie i nie zamieniłabym jej na żadną inną; -) Pochwalić się musiałam ;-) Pozdrawiam serdecznie wszystkie mamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pięknie się pochwaliłaś Iv...i tak trzymaj,pozdrówki..

      Usuń
  10. To ja rzucę cytatem:
    "Miłość matki nie jest obwarowana żadnym warunkiem. Jedyne, co trzeba, to być – być jej dzieckiem. Miłość matki jest szczęściem, jest spokojem; nie trzeba jej zdobywać, nie trzeba na nią zasługiwać". Erich Fromm

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i dlatego jest ta miłośc najpiękniejsza...Anno:)

      Usuń
  11. Myślę sobie, że szczęśliwe są te osoby, które mogą się do swoich mam przytulić. Niezależnie od tego ile mają lat i ile lat mają ich mamy.
    Pozdrawiam Marysiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są bardzo szczęśliwe Jadziu,choc czasem z tego sobie mogą sprawy nie zdawac...
      pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. To dla mnie szczególny dzień, bo po raz pierwszy obchodzony bez niej. W tym dniu przypominają mi się słowa Twardowskiego:
    Spieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą
    zostaną po nich buty i telefon głuchy
    tylko to co nieważne jak krowa się wlecze
    najważniejsze tak prędkie ze nagle się staje
    potem cisza normalna więc całkiem nieznośna
    jak uroczystość urodzona najprościej z rozpaczy
    kiedy myślimy o kimś zostając bez niego
    :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wiem Urdenie...u Ciebie to świeża sprawa...i słowa Twardowskiego są bardzo,bardzo prawdziwe...

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny post!
    Czule dotyka najpiękniejszych wspomnień...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz racje Even,czasem bardzo się tęskni...

      Usuń