poniedziałek, 19 sierpnia 2013

piękno...w rytmie 3/4

Walc...jakże pięknym jest tańcem.
Wydaje się lekki i łatwy - tancerze jakby płyną po parkiecie; niemniej jednak do takiej lekkości dochodzi po pewnym czasie i długich cwiczeniach. I właśnie osiągnięcie tej lekkości jest najtrudniejszym elementem tego tańca...

Już lustra dźwięk walca powoli obraca
I świecznik kołując odpływa w głąb sal.
I patrz: sto świeczników we mgłach się zatacza,
Sto luster odbija snujący się bal.

I pyły różowe jak płatki jabłoni,
I skry, słoneczniki chwiejących się trąb.
Rozpięte szeroko jak krzyże w agonii
Szkło ramion, czerń ramion, biel ramion i rąk.

I krążą w zmrużone swe oczy wpatrzeni,
A jedwab szeleści o nagość, ach cyt...
I pióra, i perły w huczącej przestrzeni,
I szepty, wołanie, i zawrót i rytm.


/fragm.wiersza Cz.Miłosza/

...
rosyjska ...melancholia





angielska ...romantycznośc





Oprócz tego są walce weselsze: walc wiedeński i francuski, ale za najbardziej romantyczne i nastrojowe uważane sa walce: rosyjski  i walc angielski.
Wszystkie mają swój niezaprzeczalny urok, ja się skupiłam na tych...które najbardziej lubię.:)


Piękno w rytmie 3/4...Niezaprzeczalne.

16 komentarzy:

  1. tańczyć aż zawiruje swiat.Walca tańczono na salonach.Pamiętam jak kiedyś tanczyłam walca...A teraz ciekawi mnie jaka jest kondycja młodych ludzi czy wogóle potrafią tańczyć walca?kiedyś to była podstawa.
    Ale sie rozmarzyłam...:)
    pozdrawiam cie z samego rana:)























    a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ładnie się roztańczyłaś Elu jak widze,hahahaha,ja tez kiedyś tańczyłam walca,teraz nie wiem,czy bym potrafiła...
      im jestem starsza,widze urok tych dawnych tańców,a co za tym idzie...i inną kulturę,ech...
      pomarzyc dobra rzecz:)

      Usuń
  2. Walc przypomina pływanie czy fruwanie. Zatańczyłabym...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację Anno,ta lekkośc,płynnośc...też bym zatańczyła:)

      Usuń
  3. Taniec. kiedys przygladalam sie dwom tanczacym indyjskie tance dziewczynom. tanczyly to samo, ale....kazda byla inna osobowoscia, miala inna plynnosci ruchow. Tanczyly to samo, ale inaczej i obie pomimo przeciwnosci bardzo mi sie podobaly. Tak samo jest z walcem, co kraj to inny klimat ... mentalnosc:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak Aniu,ale zawsze taniec jest mową ciała,to piękna mowa...

      Usuń
  4. Oby cię nigdy, Smoczko, nikt nie zaprosił do walca... drogowego! Walz to najpiękniejszy taniec we Wszechświecie, nawet nieźle go tańczę: od klasycznego wiedeńskiego do bostona. Dedykuje Ci, mym zdaniem, najpiękniejszy walc, w którym zakochany jestem po uszy:
    https://www.youtube.com/watch?v=uIr5e0Ezkao

    buziulki, przytulki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no...piękny jest i z tych...melancholijnych rosyjskich,warto w nim się zakochac...:)
      do walca drogowego mam szacunek z daleka...hahaha
      odbuziulkowuję :)

      Usuń
  5. Uwielbiam walca! Kiedyś przyrzekłam sobie, że jeśli mam wyjść po raz drugi za mąż, to tylko za tego, który zatańczy ze mną walca na środku Paryża:)))
    Mój ukochany Przyjaciel, Old Devil stwierdził, że " jest tylko jeden problem: nie wie, gdzie dokładnie jest środek Paryża" :) Był ..tak: był.
    ehh, już Go nie ma wśród nas...
    Pozostały wspomnienia marzeń i walc, mój ukochany:





    http://www.youtube.com/watch?v=6IXo8GCnqzc


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i walc z Trędowatej i z Nocy i Dni,dodam...są piękne...tez moje ulubione,porywają:)
      dzięki Angie...

      Usuń
  6. Masz rację,walc jest najpiękniejszym tańcem .
    Ale ja lubię też bardzo tango.
    Pozdrawiam Marysiu

    OdpowiedzUsuń
  7. Tańczyć walca dobrze, to sztuka. Uwielbiam tańczyć cokolwiek, ale tango i walca szczególnie. Narobiłaś mi oskomy, Smoczku, a tu partnera brak. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem od dawna zauroczona rosyjską melancholią
    PS. Jak chcesz odpisać, to wiesz, co robić. Ja już drugi raz tu nie zaglądam

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj ;)
    Tańczyć nie lubię, ale za to na tańczących pięknie patrzę z podziwem :)
    Walc, to subtelny, elegancki taniec :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam rosyjskie utwory i język. Ale też wolę patrzeć jak tańczą, podziw absolutny. Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń