niedziela, 14 lipca 2013

Lato i...marzenia

Lato , ciepłe noce, gwiaździste niebo nad głową, sprzyjają marzeniom, snom , które często są odzwierciedleniem naszych MARZEŃ.

I o marzeniach jest ten post....
a muzyka...sprzyjająca marzeniom...:-))



Obudziłem się pięknego dnia
I świat był cudowny
Sen nocy letniej zauroczył mnie

Śniłem o starym człowieku
Który siedział i całą noc obserwował deszcz
Nie mógł zmrużyć oka, gdy deszcz dzwonił o szybę

Opowiedział mi o pięknie
Skrytym w naszych głowach
Opowiedział mi o brzydocie
Którą w zamian pokazujemy

A kiedy popełnimy błąd, uczymy się na nim
Wszystko płynie z bólu
I tak przez cały sen w tę letnią noc,
Podczas gdy on patrzył na deszcz...


           
  /fragm.tłumaczenia poniższego utworu/



piękno, ukryte w naszych głowach...
szkoda, że na zewnątrz pokazujemy często coś zgoła innego...

Marzenia o lataniu, wzbiciu sie tam wysoko, by poczuc się ptakiem, symbolem nieograniczonej wolności...są z człowiekiem od dawna, cofając się np.do mitologicznego  Ikara i Dedala.
Można popatrzeć jak sobie z tym marzeniem radzono, słuchając pięknej muzyki Gorana Bregovica do filmu ARIZONA DREAM  Emira Kusturicy z 1993 roku. 

Trochę bliżej o filmie...może warto go obejrzeć? /TU /





30 komentarzy:

  1. Marzenia na samą myśl człowiek lekko się uśmiecha i myślami ucieka gdzieś chen...
    Jeśli idzie o latanie to ja od małego dziecka o tym marzyłam i długo wdrapywałam sie na płot lub starą szpe i próbowałam latac.Nie mogłam sie z tym pogodzić że nie potrafię tego zrobić.Pewnie w marzeniach jesyem dlatego taka uparta:))))Muzyczka jak zawsze ładniutka a film widziałam .
    Marzenia są po to aby się spełniały pamiętaj o tym smoczku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację Elu...na samą myśl o marzeniach,lekko uśmiechamy się...:)
      marzenia...może częśc się spełni?zatem trzeba marzyc...
      pozdrawiam Cię serdecznie:)

      Usuń
  2. Marzenia. Chociaż niektóre pewnie pewnie nie chcielibyśmy, by się spełniły, bo "nie chodzi o to, by złapać króliczka ale by gonić go" ;-)) Całuski wysyłam pozdrowieniowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cos w tym jest Trutniowa,coś w tym jest...gońmy zatem tego...króliczka,dla zdrowia...P
      uściski:)

      Usuń
  3. Zawsze są te spełnione, które zazwyczaj nas cieszą i te niespełnione, o których nadal marzymy. Myślę, że z marzeniami jest trochę jak z bogactwem. Mamy go to się nim cieszymy, że zwiększają naszą wolność, albo się nim smucimy, że mogło by być większe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli Kacprze...nigdy się nie dogodzi,haha...a apetyt rośnie w miare jedzenia,to prawda...

      Usuń
  4. Plaża ,morze , słońce o tym tylko marzę . A co do marzeń zawsze się spełniają tylko nie tak i nie wtedy kiedy tego chcemy. . Wakacyjne piosenki, które wybrałaś są śliczne . Udanych wakacji Krakowianko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. udanych wakacji Iv...Tobie tez życzę:)

      Usuń
  5. Marzenia są bardzo ważne, oby się tylko spełniały. Ale trzeba je mieć, koniecznie. Piękne dźwięki i słowa, jak zwykle. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez marzeń,smutne by było życie Zbyszku...ale jak piszesz,trzeba je miec...
      pozdrawiam miło:)

      Usuń
  6. Kiedyś pisałam u siebie, że chciałabym polecieć z zurawiami... bo one bardzo wysoko latają.
    Pięknego lata i pięknych marzeń Ci życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak Stokrotko,pięknie o żurawiach pisałaś...to tez marzenia,tak poszybowac z nimi...
      pozdrawiam serdecznie i dzięki:)

      Usuń
  7. Spełnienia marzeń smoczku ci życzę tych dużych i tych małych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluś,wzajemnie...gońmy te nasze marzenia...:)

      Usuń
  8. Cudne klimaty zapodałaś, Krakowianko.
    Zabieram je ze sobą, w sobie - na wakacje...
    Ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Anno,miłych wakacji życze Tobie:)

      Usuń
  9. Krakusku, The Stranglers i ich " Midnight summer dream" to coś strasznie osobistego dla mnie!
    Znam, nam na pamięć i pozwolę sobie, troszkę nie zgodzić się z tłumaczeniem tutaj.
    To tłumaczenie jest- oczywiście!- ze " strony kobiecej" ;) Ale językowo ok, to wiem:
    Obudziłam się pięknego dnia

    I świat był cudowny

    Sen nocy letniej zauroczył mnie

    Śniłam o starym człowieku

    Który siedział i całą noc obserwował deszcz

    Nie mógł zmrużyć oka, gdy deszcz dzwonił o szybę

    Opowiedział mi o pięknie

    Skrytym w naszych głowach

    Opowiedział mi o brzydocie

    Którą w zamian pokazujemy

    A kiedy popełnimy błąd, uczymy się na nim

    Wszystko płynie z bólu

    I tak przez cały sen w tę letnią noc,

    Podczas gdy on patrzył na deszcz

    Potem o północy nalał kolejnego drinka

    I nachylił się w kierunku mego ucha

    Po północy przesiedzieliśmy

    Pół nocy, a może i więcej

    I zaczął mi opowiadać po co to wszystko

    Obudziłam się w fotelu

    On odszedł, nie wiem dokąd

    Zostawił mnie tam, bym siedziała

    I obserwowała deszcz

    Niewiele w ogóle pamiętam

    Lecz jego słowa wciąż rozbrzmiewały mi w głowie

    Sen nocy letniej i znów przebudzenie

    Może nigdy go nie odnajdę

    Może odszedł na zawsze

    Może będę musiała tu siedzieć

    Obserwując pogodę

    Jedna rzecz jest jednak pewna,

    Pomógł mi przetrwać noc

    Pokazał mi coś pomiędzy dobrem a złem

    ( …)

    “Mmidnight summer dream” , The Stranglers

    http://angiewitch.wordpress.com/2012/07/17/i-woke-up-on-a-good-day/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angie...pięknie przetłumaczyłaś...,dzięki :)
      są takie utwory,które poruszają w nas,czułe struny...

      Usuń
  10. Zabieram sie do ...marzenia!
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i masz racje Judytko...to taki inny...świat:)
      pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. To ja dodam jeszcze coś do tych utworów, które tu wcześniej zapodałaś - właściwie to już klasyk, chociaż jakby trochę zapomniany...
    http://youtu.be/xjEDjXJrqjg
    I jeszcze to... trochę w podobnym stylu, chociaż nieco mniej stare... ale nadal jare ;)
    http://youtu.be/bS32weNI9kY
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Smurffie,klasyka jest zawsze najlepsza...lezymy zatem sobie na łące,a wokół nas dmuchawce latawce,a niebo nad nami..:)
      pozdrawiam miło:)

      Usuń
  12. Piękne utwory..... Wzruszyłam się....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urdenie...nie powtarzaj,tylko cos od siebie proszę....od siebie..P)

      Usuń
    2. No i masz, skarciła mnie :(. Ale należało mi się :). Ja wybieram zawsze wersję optymistyczną - wg mnie wszystko rodzi się z tęsknoty i z pożądania. Bo bez tego nie ma prób, nie ma więc powodzenia i nie ma bólu. Ale każdy patrzy inaczej na świat.

      Usuń
    3. no zołza wyszła ze mnie,haha...ale ja zawsze żartuje,ale to wiesz...
      tak,tęsknota jest wpisana w nasze życie,pożądanie też...to dla nas pewne pobudki do działania,podejmowania prób...i zawsze trzeba zaczynac od wersji optymistycznej,pełna zgoda...:-)

      Usuń
  13. dzieki Marianno...;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tęsknota, pożądanie... motory, które nakręcają życie;)
    Spełnienia marzeń, Krakowianko i udanych wakacji!:)
    /tak sobie ciepło pomyślałam o Tobie, bo przejeżdżając przez Kraków, mijałam tescowe kino Świt, którego fotkę kiedyś wkleiłaś:)/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło mi Even,to juz mniej więcej wiesz,w jakich okolicach mieszkam...;P
      posyłam Ci również ciepłe pozdrowienia i życzenia spełnienia marzeń...:)

      Usuń