sobota, 6 kwietnia 2013

wiosenne klimaty



w wiośnie
zanurzony po krańce włosów
w miłości mojej
jak w słońcu
osą jestem
zgarniającą w złote plastry miód
dni moje - chwile moje
w otwarty ul twoich ust
żyj

wiatr jest po to - żebyś otworzył dłonie
i w palcach pozwolił mu mieszkać
słońce po to
by ciepło
pełgło po skórze twoich ust
chodź

ziemia po to - żebyś mógł dotknąć policzkiem
ciepła mojej czerwcowej skóry
w wiośnie zanurzony po krańce włosów
bądź

                                                                      H. Poświatowska


Zima za nami, powiedzmy sobie to GŁOŚNO...a wiosenne strofy, najpiękniejsze 
przywołują WIOSNĘ




28 komentarzy:

  1. Ptasie trele coraz śmielsze - kosy, sikorki, zięby, szpaki, dzięcioły zielone, drozdy już szaleją :)
    Pięknego dnia, Krakowianko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację Anno,ja tez te trele słyszę...i radość we mnie,tylko jeszcze więcej słońca by sie zdało...
      pozdrawiam milutko:)

      Usuń
  2. Konwalie wyrosły w szklance. To sztuka niebywała. Dobrze, że częstujesz takimi klimatami. Słońca i ciepła nam trzeba:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdjęcie z netu wyszperałam...P
      ale konwalie są zawsze i wszędzie piękne...
      słońce...tęskni się za nim bardzo...
      :-)

      Usuń
  3. Dziękuję, Krakowianko, za ten wpis:)
    tak pięknie wiosnę zapowiedziałaś!
    - konwalie zawsze kwitły na moje urodziny...może zdążą jeszcze w kwietniu?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tęsknię za konwaliami Even,mam nadzieję,że zakwitną i na Twoje urodziny,życze Ci tego:)
      jakbym czuła ich zapach...silny dośc,ale piękny...

      Usuń
  4. Ale mi zrobiłaś przyjemność tymi konwaliami Marysiu.
    Konwalie i słoneczniki lubię najbardziej.
    Buziaczki :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. konwaliami może przywołam wiosnę,Jadziu...
      pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. Kiedyś dla jednego wiersza o konwaliach kupiłam pewien tomik poezji.
    Jeżeli chcesz odpisać, pisz na moich stronkach. Ja drugi raz nie zaglądam tam, gdzie już byłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Ismenko,lecę do Ciebie:)

      Usuń
  6. Kto dzisiaj czyta poezje? Kto ja rozumie? Trudne czasy dla poetow nastaly....dzisaj mlodziez siada i aby sie czytaniem nie przemeczyc oglada lektury na DVD. nauczyciele musza to zrobic, przystac na to, bo potem nie mieliby z kim o lekturze rozprawiac:))

    "Nasze" pokolenie- to jeszce wie, co to jest poezja:))
    Oby do wiosny...prognozy sa zachecajace:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wyobrażam sobie nie czytac poezji,Poświatowska,Pawlikowska -Jasnorzewska,to klasyka...a ile jeszcze innych nieodkrytych strof i wzruszeń...
      oby do Wiosny,już nadchodzi,nadchodzi Aniu,pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Piękne słowa i muzyka - wiosna musi przyjść niebawem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Zbyszku,w Kraku zaczyna słońce świecic powoli,powoli...:)

      Usuń
  8. Dzięki za przypomnienie pierwszej piosenki /w wykonaniu grupy Boom/, dawno jej nie słyszałem.
    Tej drugiej zaś /w wykonaniu Andrzeja Ellmanna/ nie znałem /ale chętnie jej posłuchałem :)/.
    Flet w podkładzie pierwszej piosenki przypomniał mi inną piosenkę, którą także uznaję za wiosenną :)
    http://youtu.be/HhhOosYJYdI
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło mi Smurffie,dziękuję również za link piosenki,której nie znam...podoba mi się:)

      Usuń
  9. Jaka tam wiosna jak biało i zimno za oknem? Przewiduję, że nawet lato będzie wyglądać tak jak teraz. Mam już dość zimy i czekam na prawdziwą wiosnę może nadejdzie mam taką przynajmniej nadzieję. Pozdrawiam ciepło w te zimne dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po weekendzie,wyjrzało słońce w Kraku...:)
      nareszcie!:)

      Usuń
  10. Budzę się dziś...
    i co widzę..? SŁOŃCE!!!
    N A R E S Z C I E !!!
    Jutro, mam nadzieję
    również mnie przywita...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miejmy nadzieje Violuś,miejmy nadzieję..:P

      Usuń
  11. Marysiu, Smoczku kochany, Ty o wiośnie, a u mnie od rana sypie jak fiks.Wczoraj słońce kusiło, a dzisiaj coś się schrzaniło. Nie chcę tak.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cos to słońce w berka z nami gra...u mnie co dzień co innego...:P

      Usuń
  12. Kwiecień plecień, poprzeplata, trochę zimy, trochę lata, więc nie ciesz się tak bardzo, bo jak widać u Azalii powiedzenie się sprawdza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urden,ja wewnętrznie czuję,że wiosna idzie...idzie,to nie znaczy,ze biegnie...hahaha
      no może trochę bawi się z nami w berka albo "chowanego"...:P

      Usuń
  13. Wstrętnie i wrednie!! Niby topnieje, ale odsłania wszystkie brudy przez pół roku nie sprzątane! A ja chcę aż do bólu PRAWDZIWEJ wiosny! I ciepła, iiiiii tego wszystkiego do wiosny przynależnego!! A podobno w przyszłym tygodniu ma być znowu zimno i śnieg... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. chyba u mnie już wiosna...słoneczko w Kraku jest!!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham kocham konwalie! Śliczne zdjęcie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to w necie wyszukałam,ja też je kocham...:-)

      Usuń